Nesta
tradición enmárcase a obra de Torres Quevedo nesta materia,
que se inicia en 1893 coa presentación na Academia de Ciencias
Exactas, Físicas e Naturais da Memoria sobre as máquinas
alxebraicas. No seu tempo, isto foi considerado como un suceso extraordinario
no curso da producción científica española.
O desenvolvemento das técnicas electrónicas que tivo lugar a mediados
do século XX acabou coas máquinas analóxicas, pero isto
non anula a importancia que tiveron este tipo de máquinas durante a primeira
metade do século pasado.
O
invento máis curioso
de Leonardo Torres Quevedo foi o xogador xadrecista. Dende o século
XVIII diferentes inventores viñan traballando no desenvolvemento
dunha máquina que fose capaz de xogar un xogo humano. Torres Quevedo
foi o primeiro que conseguiu desenvolver unha máquina tal. Conseguiuno
en 1912, cando construíu o seu primeiro xogador xadrecista, un
autómata xogador de finais de partidas de xadrez. A máquina
contaba co rei e unha torre e o xogador humano só co rei. Nesta
situación, o autómata sempre lograba dar o xaque mate.
Este
primeiro xogador foi exposto en París en
1914 e causou sensación. Dispoñía dun brazo mecánico
para mover as pezas e de sensores eléctricos para coñecer
a ubicación das mesmas no taboleiro. Anos despois, en 1920, o
fillo de Torres Quevedo, Gonzalo, construíu un segundo xogador
de xadrez. Neste caso, o movemento das pezas conseguíase mediante
imáns dispostos baixo o taboleiro. Ambos inxenios, tanto o do
pai como o do fillo, eran de natureza electromecánica e con frecuencia
cítanse como precursores da Intelixencia Artificial.